This article was put out by the new york times yesterday.

The Fog of Cellphone Wars - Bits Blog - NYTimes.com

It's interesting that these writers often state things/make claims they couldnt possibly know.

"Even more than AT&T, Sprint needed a sexy phone to talk about. So it cut a very attractive deal with Palm, one which Verizon didnít want to match."

At least there is good publicity for the Pre but are these writers held accountable at all for what they say? Do they need to be? Did Palm ever really consider launching with Verizon?