Results 1 to 6 of 6
  1.    #1  
    Hi,

    There shows up a new version 0.5.0.4936-2 of navit in preware for my Pixi plus running with 1.4.5.
    I have filemanagerservice and this emergancy patch installed. Since i recently (4 Weeks) had to doctor my Pixi, i cant find this speech dispather any more in preware and the installed Version of Navit is now shown as 0.5.0.4353-1.

    So when i tried to install the above mentioned newer version for my Pixi, the installation was unsuccessful. I send the ipkg-log to my own mail adress. If some is interessted to fix this problem, i can send the log per PM. Please leave me an adress.

    Besides this, i am a long time user of navit in conjunction with this Map Material from Map & Guide. Excellent but getting older now, because the last was working version is of 2007, i recall.
    Everytime i use navit there is a small bug, i cant understand. When i am using navit in fullscreen (normal) the map didnt follow the gps-position oder sometimes very seldom. i have to tap on the screen where the directions where shown to fresh the position. when i tap in the middle of gesture area and the app is zooming down on a Card, then the map is following the position the right way on this cardversion of navit. But reading, what is written on the Navit screen is impossibile, because it is t small.

    In Deutsch, weil mein English fürchterlich ist:
    Im Applikationsvollbild folgt die Karte nicht der Position. Nur manchmal hüpft es hinterher und nicht regelmäßig. Ich muß immer auf den Richtungspfeil tippen um die Position zu aktualisieren. Wenn ich aber die App verkleinere, wie wenn ich eine andere App gleichzeitig starten will, dann läuft in dieser verkleinerten Version die karte sauber mit. Lesen kann man dann nix mehr, aber über die Ansage bekommt man noch was mit.
    Ach ja, der SpeechDispather ist nicht mehr im Preware, hat das eine Bewanntnis, ist das jetzt anders gelöst für Navit ? Kann aber gar nicht sagen jetzt, obs quatsch oder nicht, werde ich heute abend auf dem Nachhauseweg checken.
  2. #2  
    Hi,
    the problems you mention are known.
    SpeechDispatcher is indeed missing for Pixi since my build-environment was refusing to build stuff for ARMv6 during the last months .. I finally found out why. I will build speechd for Pixi sometime today, if it works.

    I have one further question:
    You state that the position is updated after leaving the menu. What happens if you try to move the map? does that work and is the position updated then?

    /noradtux
  3.    #3  
    Ich schreibs mal auf Deutsch:
    Wenn ich ein Ziel gewählt habe, dann kann ich oft lange warten, bis mir ne Karte im Vollbild angezeigt wird. Wenn ich Navit in Cardgrösse verkleinere, geht der Wechsel vom Menü zu Karte flotter und ich bekomme meine Route auf dem Bildschirm zu sehen. Aber lesbar ist der Text kaum noch. Wenn ich dann wieder auf Vollbild vergrössere folgt die Karte der Position nicht. Wenn ich auf Card verkleinere, folgt die Karte im verkleinerten Fenster sauber der Position. Das ganze hat aber m.E. mit dem Menü nix zu tun. Das Navit per se auf dem Pixi plus langsam läuft, ist mir klar und auch dieses redraw-Problem ist nervig, aber man kann im Card-Bildschirm damit fahren, wenn die Sprachansage funktioniert. Ich habe jetzt vom FTP her den speechdispatcher und die vorvorletzete Version von Navit geladen und siehe da, die Sprache funktioniert wieder.

    Braucht ihr einen Pixi, um das Problem mal zu analysieren und wenn ja, wie lang? Ich habe hier noch nen BB Curve rumliegen, den ich in der Zeit nutzen koennte. Nehme aber im Gegenzug gerne nen Pre als Ersatz derweil ;-).

    Ich hänge sehr an meinem Pixi, da er schön schlank und leicht ist, ne klasse Tastatur hat und auch sonst ein prima Teil ist. Ich hatte mal nen Pre und dieses schlapprige Schiebeding war mir suspekt. Weiß leider nicht ob die neueren Pres von HP besser sind. Der Pixi kann alles was ich brauche außer ner gescheiten Tabellenkalk und eben aber die Navigation. Navit ist ein schönes Programm abgesehen von den kleinen Nervereien. Das Redraw-Problem ist eigentlich die einzige wahre Einschränkung außer den Problemen mit den vorletzenen Version und dem nicht möglichen Update auf die aktuelle Version für 1.4.5.

    Gruß Achim

    -- Sent from my Palm Pixi using Forums
  4. #4  
    hello,
    Please anyone tell me this problem is fixed? :
    Hi,

    i have downloaded the app "navit". actually it works on my pixi plus. but at the route-mode, the screen is frozen. the speech works. the screen is only moving for a second when im typing with my fingers at the screen or when the app is not at fullscreen.

    sorry for my bad english.

    any suggestions?
    Thanks
  5.    #5  
    Quote Originally Posted by Archil View Post
    hello,
    Please anyone tell me this problem is fixed? :


    Thanks
    As I heard from noratux, it isnt.

    We both try to figure out the problem and maybe find a solution.

    I am also very interested to use Navit without this little negatives.

    Achim
  6. #6  
    Quote Originally Posted by achimi View Post
    As I heard from noratux, it isnt.

    We both try to figure out the problem and maybe find a solution.

    I am also very interested to use Navit without this little negatives.

    Achim
    OK.

    Thank you

Posting Permissions